לימודי תואר שני - חוגי לימוד ומסלולים לתואר שני
תואר שני בהפרעות בתקשורת
חוג להפרעות בתקשורת רואה בלימודי מ"א חלק בלתי נפרד מתהליך ההכשרה של קלינאי התקשורת, ושם לו למטרה להביא להתמקצעות של הסטודנטים לפי הסטנדרטים הנהוגים בעולם (ASHA)
התפיסה המנחה את החוג היא שמקצועיות קלינית בתחום מצריכה תשתית תיאורטית מעמיקה באחד מתחומי הליבה של המקצוע (שפה / שמיעה) ושילוב שלה עם ידע מעשי בתחומים מדעיים שמהווים את הבסיס התיאורטי של תחומי ליבה אלה (כגון בלשנות, מדעי המוח וקוגניציה).
תכנית הלימודים לתואר מוסמך בחוג להפרעות בתקשורת נועדה להעמיק את הידע המקצועי של בוגרי התוכנית בתחומי השמיעה, השפה, התקשורת והקוגניציה תוך שימת דגש על הממשק בין תחומים אלה ולקדם את המחקר הבסיסי והקליני בתחום ההפרעות בתקשורת.
הלימודים מתקיימים במסלול עם תיזה ובמסלול ללא תיזה.
מועד אחרון להרשמה לשנה"ל תשפ"א (2021-2020) – 30.062020
ממוצע ציונים של 85 לפחות בתואר הראשון
ציון של 80 לפחות בבחינת כניסה באנגלית.בוטל-לקראת שנת הלימודים תשפ"א(קורונה)
שני מכתבי המלצה בנוגע לכישורים האקדמיים של המועמד. לפחות המלצה אחת ממליץ אקדמי. (נוסח מכתב המלצה באנגלית)
מועמדים בוגרי אוניברסיטאות מוכרות מחו״ל וכן בוגרי אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל, אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה בבחינת ה-GRE או בלימודי השלמה במסגרת התואר הראשון. לפרטים נוספים, יש לפנות לתקנון לימודים לתואר שני.
לבעלי תואר ראשון שאינו בהפרעות בתקשורת
- תואר ראשון ממוסד אקדמי מוכר בארץ או בחו"ל
- ממוצע ציונים של 85 לפחות בתואר הראשון
- ציון של 80 לפחות בבחינת כניסה באנגלית
- שני מכתבי המלצה בנוגע לכישורים האקדמיים של המועמד. לבוגרי דיסציפלינות קליניות יוכל אחד הממליצים להיות מדריך או מנחה קליני. (מכתב המלצה באנגלית)
- ממוצע של 85 לפחות בקורסי השלמה שיקבעו במידת הצורך על ידי ועדת המ.א. בהתאם לרקע של המועמד ואשכול הלימודים המבוקש.
התואר השני לא מכשיר לעבודה כקלינאי תקשורת ואינו מקנה את הזכות לגשת למבחן הרישוי של משרד הבריאות.
החוג מציע שני מסלולי לימוד: מסלול מחקרי עם עבודת גמר מחקרית (תזה), ומסלול קליני עם פרויקט גמר
בכל אחד מהמסלולים ניתן לבחור באחד משני אשכולות לימוד:
אשכול שמיעה וקוגניציה. הלימודים באשכול נועדו לקדם ולהעמיק את הידע התיאורטי בתחום האודיולוגיה ושיווי המשקל ולבחון את תרומתם של היבטים נוירו-קוגניטיביים לתיאוריה ולפרקטיקה בתחום השמיעה.
אשכול תקשורת, שפה וקוגניציה. הלימודים באשכול נועדו לקדם ולהעמיק את הידע התיאורטי בתחומי השפה, הדיבור והתקשורת ולבחון את תרומתם של תהליכים התפתחותיים ונוירו-קוגניטיביים להיבטים תיאורטיים יישומיים בתחום.
לאור המצב הנוכחי הוחלט לבטל את בחינות הכניסה החוגיות לקראת שנה"ל תשפ"א (למעט אלה שיידרשו בהתאם לשיקול דעת החוג)
הערות: ניתן לגשת ל 2 מועדים בלבד ; שימוש במילון מודפס בלבד
אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים :קלינאי תקשורת (בוגרי תואר ראשון בהפרעות בתקשורת) מוזמנים לפנות אל החוג לצורך בירור לגבי יתרונות התואר השני בשוק התעסוקה.
המעוניינים בתעסוקה כעוזרי מחקר מוזמנים לפנות למרצי החוג להלן פרטים – http://hw.haifa.ac.il/cd-staff/cd-staff-senior