לימודי תואר שני - חוגי לימוד ומסלולים לתואר שני
תואר שני בריפוי בעיסוק
ריפוי בעיסוק הוא אחד ממקצועות הבריאות. הפעילות המקצועית של המרפא/ה בעיסוק כוללת: אבחון, הערכה, טיפול, שיקום, חינוך, ייעוץ, מניעה ומחקר. התואר השני בריפוי בעיסוק הינו תואר אקדמי במקצוע, והלימודים לקראת תואר זה הינם המשך לתואר הראשון.
הלימודים לתואר השני בחוג לריפוי בעיסוק מתקיימים בימי רביעי. הם כוללים שני מסלולים: מסלול עם תיזה ומסלול ללא תיזה .
תכנית הלימודים לתואר מוסמך בריפוי בעיסוק מבוססת על התפתחות ולמידה עצמית במטרה (1) לפתח ולהעמיק את תחום הידע של הריפוי בעיסוק באמצעות מחקר בסיסי ויישומי בכלל, ובפרט באבחון, הערכה, שיטות טיפול ושיקום חדשניות של רב"ע. (2) לעודד פיתוח ויישום תפיסות חדשניות לטיפול במוגבלויות מוטוריות, קוגניטיביות ואחרות (3) להכשיר כח אדם צעיר ומיומן בקדמת הידע, לניהול ומנהיגות במקצוע, במערכות הבריאות, החינוך והרווחה ו (4) להכשיר עתודה של סגל צעיר לתפקידי מחקר, הוראה והדרכה קלינית במסגרות אקדמיות.
מועמדים ללימודי מוסמך חייבים להיות בעלי תואר בוגר בריפוי בעיסוק ממוסד אקדמי מוכר בארץ ובעולם, שהשיגו ציון סופי משוקלל 80 לפחות או בעלי תואר בוגר ממוסד אקדמי מוכר בארץ ובעולם בתחום אחר עם ציון סופי משוקלל של 88 לפחות.
בוגרי תואר ראשון שלא בריפוי בעיסוק יוכלו להתקבל בתנאי שילמדו קורסי השלמה. תוכנית ההשלמה נקבעת באופן אישי לכל מועמד ע"י הוועדה החוגית לתואר שני.
התואר השני לבדו איננו מקנה אפשרות לעסוק כמרפא בעיסוק מורשה על פי חוק – לשם כך נדרש תואר ראשון בריפוי בעיסוק, הכולל 1000 שעות הדרכה במסגרת הכשרות מעשיות ועמידה במבחן רישוי של משרד הבריאות.
תכנית עם תזה
תכנית ללא תזה
לאור המצב הנוכחי הוחלט לבטל את בחינות הכניסה החוגיות לקראת שנה"ל תשפ"א
הערות: ניתן לגשת למועד אחד בלבד ; שימוש במילון מודפס בלבד
אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים : מערכת הבריאות – בתי חולים, מרפאות שיקום, מרכזים להתפתחות הילד, בריאות הנפש, בתי אבות ; מערכת החינוך – גני ילדים, בתי ספר ומרכזי תמיכה לסטודנטים
מערכת הרווחה – מרכזי שיקום, הוסטלים ועוד.