לימודי תואר שני - חוגי לימוד ומסלולים לתואר שני
תואר שני בחינוך מתמטי
מטרות הלימודים
החוג לחינוך מתמטי פותח הזדמנויות מגוונות להכשרה, העמקה והעשרה מקצועית ומחקרית בתחומים הבאים:
- הבנה של
- תהליכי למידה והוראה של מתמטיקה ברמות שונות ובגילאים שונים
- מאפיינים קוגניטיביים, ניורו-קוגניטיביים של חשיבה מתמטית
- תהליכים חברתיים בכיתה מתמטית
- פיתוח ויישום
- כלים טכנולוגיים המיועדים ללמידה ולהוראה של מתמטיקה
- תכניות לימודים, חומרי למידה וכלי הערכה במתמטיקה
- גישות שונות להוראת המתמטיקה המתאימות לאוכלוסיות מגוונות
- פיתוח מומחיות מורים ומורי מורים למתמטיקה
- הוראה ולמידה של המתמטיקה במסגרות שונות
- גישות מגוונות למחקר מתקדם בחינוך מתמטי בגישות שונות ובתחומים מגוונים
כול התחומים ישלבו תכנים מענפי מתמטיקה שונים הכוללים אריתמטיקה, אלגברה, גיאומטריה, חדוו"א וסטטיסטיקה.
06.03.2020- שעה 09.00
03.04.2020- שעה 09.00
15.05.2020 – שעה 09.00
12.06.2020- שעה 09.00
החוג לחינוך מתמטי (http://edu.haifa.ac.il/mathed) מציע שני מסלולי לימוד: מסלול א' בהיקף של 32 שעות שבועיות סמסטריאליות (שש"ס) עם כתיבת עבודת גמר מחקרית, מסלול ב' בהיקף של 40 שעות שבועיות סמסטריאליות (שש"ס) עם כתיבת פרויקט סיום. המסיימים יהיו מוסמכי הפקולטה לחינוך ויהיו זכאים לתואר M.A. בחינוך מתמטי.
אשכולות
לימודים בחוג מאפשרים הרחבת דעת במגוון התחומים המפורטים לעיל. יחד עם זאת קיימים בחוג לחינוך מתמטי שלושה אשכולות. כל אחד מהאשכולות מאפשר מיקוד ופיתוח מומחיות בתחום ייחודי למי שיעמוד בדרישות. האשכולות הם:
- טכנולוגיות בשירות החינוך המתמטי
- הנחיית מורים למתמטיקה
- המוח המתמטי
לימודי תואר שני עם תעודת הוראה
בחוג לחינוך מתמטי קיים נתיב המשלב לימודי תואר שני עם לימודי תעודת הוראה. התכנית מזכה בפטור משכר לימוד על לימודי תעודת הוראה.
מגמות אינטרדיסציפלינריות
בחוג לחינוך מתמטי מוצעות שתי מגמות אינטרדיסציפלינריות:
- המגמה למתמטיקה וחינוך (מו"ח) (http://math.haifa.ac.il), המשותפת לחוג לחינוך מתמטי ולחוג למתמטיקה. המגמה מציעה שני מסלולים: מסלול א' בהיקף של 40 שעות שבועיות סמסטריאליות (שש"ס) עם כתיבת עבודת גמר מחקרית, ומסלול ב' בהיקף של 48 שעות שבועיות סמסטריאליות (שש"ס) עם כתיבת פרויקט סיום. הקבלה למגמה מותנית בקבלה לחוג למתמטיקה ולחוג לחינוך מתמטי (בכל חוג לפי התנאים המקובלים בו). המסיימים יהיו מוסמכים של שתי הפקולטות: הפקולטה למדעים והוראתם והפקולטה לחינוך, ויהיו זכאים לתואר Sc.. המועמד צריך להירשם לשני החוגים: החוג לחינוך מתמטי והחוג למתמטיקה.
- המגמה לקשיים ולקויות למידה בחשבון ובמתמטיקה, המשותפת לחוג לחינוך מתמטי ולחוג ללקויות למידה (http://www.edu.haifa.ac.il/learning-dis),. המגמה מציעה שני מסלולים: מסלול א' בהיקף של 36 שעות שבועיות סמסטריאליות (שש"ס) עם כתיבת עבודת גמר מחקרית, ומסלול ב' בהיקף של 44 שעות שבועיות סמסטריאליות (שש"ס) עם כתיבת פרוייקט סיום. הקבלה למגמה מותנית בקבלה לחוג ללקויות למידה ולחוג לחינוך מתמטי (בכל חוג לפי התנאים המקובלים בו). המסיימים יהיו מוסמכי הפקולטה לחינוך ויהיו זכאים לתואר A בחינוך בתכנית הבינתחומית לקשיים ולקויות למידה בחשבון ובמתמטיקה. המועמד צריך להירשם לשני החוגים: החוג לחינוך מתמטי והחוג ללקויות למידה.
- בוגר תואר ראשון בממוצע ציונים 80 לפחות
- רקע בתחום מתמטיקה וחינוך
- דרישות נוספות כמפורט באתר החוג
אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים : הוראה, פיתוח תוכניות לימוד, הדרכת מורים, מחקר בתחומים מגוונים (ראה מגמות ואשכולות), עבודה מערכתית בתחום החינוך המתמטי.