לימודי תואר שני - חוגי לימוד ומסלולים לתואר שני
תואר שני בבריאות נפש קהילתית
ייעודו של החוג לבריאות נפש קהילתית הוא קידום בריאות נפשית ורווחה של כלל האוכלוסייה ושל קבוצות אוכלוסייה ייעודיות המתמודדות עם הדרה חברתית וסטיגמה, כגון: אנשים המתמודדים עם בעיות נפשיות ממושכות, מיעוטים כגון מהגרים והאוכלוסייה הערבית, אנשים אשר חוו מצבי משבר וטראומה במהלך חייהם, אנשים בגיל הזקנה המתמודדים עם תופעות של דמנציה, אנשים עם מוגבלויות התפתחותיות (פיזיות, חושיות, תקשורתיות ושכליות) ואנשים עם מחלות כרוניות.
ייחודיותו של החוג טמונה בקשר הרציף עם הקהילה ובשיתופי פעולה עם ארגונים קהילתיים, אוכלוסיות מקומיות, צרכנים עצמם, וכן עם מוסדות ממשלתיים מתחום הבריאות והרווחה. כמו כן, החוג, אנשי סגל אקדמי וסטודנטים, מעורבים בתהליכים חברתיים לשינוי ושיפור התנאים לאוכלוסיות מודרות כגון הרפורמה בבריאות הנפש, שינוי מדיניות במשרד הבריאות, הקמת מיזמים טיפוליים ופעילויות התנדבותיות.
בוגרי תואר ראשון בתחומים: עבודה סוציאלית, ריפוי בעיסוק, סיעוד, חינוך, פסיכולוגיה, מדעי ההתנהגות, שירותי אנוש, הפרעות בתקשורת, פיזיותרפיה, רפואה.
כל מועמד בעל תואר אחר יובא לדיון חריג ויידרש להשלמות בשנת הלימודים הראשונה, דרישות חוגיות – כמפורט באתר החוג
לימודי תואר שני במסלול מחקרי ולא מחקרי.
תכנית התמחות במדיניות בריאות הציבור (בשיתוף עם ביה"ס לבריאות הציבור)
לאור המצב הנוכחי הוחלט לבטל את בחינות הכניסה החוגיות לקראת שנה"ל תשפ"א
הערות: ניתן לגשת ל 2 מועדים בלבד ; שימוש במילון מודפס בלבד
אפשרויות תעסוקה בסיום הלימודים : מערכת רחבה של דיור תומך כגון הוסטלים ודיור מוגן, מגוון מסגרות תעסוקה נתמכת כגון מועדונים תעסוקתיים, מפעלים מוגנים, הכשרות מקצועיות למיניהן ופרויקטים תעסוקתיים מיוחדים בשוק הפתוח. כמו כן, קיים מערך רחב של מסגרות פנאי וחברה, מערך של חונכות שיקומית וחונכות אקדמית ומערך השכלה, הכולל את תחום השלמת ההשכלה וההשכלה האקדמית. משרד הבריאות ומחוזות המשרד, אשר עוסקים בקביעת מדיניות וביצועה, מכיר כיום בבוגרי החוג כאנשי מקצוע – עובדי שיקום עבור כל אחד מתפקידי השיקום שבתחומו ובשורותיו השונים. בוגרינו עובדים כ: מדריכים שיקומיים, מתאמי תוכניות טיפול, מתאמי תוכניות שיקום, רכזי הדרכה, חונכים, מנהלי מסגרות, תפקידים שונים במסגרת תעסוקה נתמכת וכן תפקידים בתחומי החינוך הבלתי פורמלי כגון פנימיות ומרכזי נוער עירוניים.